Odzieżowy gigant wybiera architekta projektu za pół miliarda
fot. Kompas Inwestycji
LPP - producent odzieży pracuje nad projektem nowego Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. W tym roku powstanie koncepcja inwestycji, w przyszłym nastąpi wybór wykonawcy i rozpoczęcie budowy.
Projekt o wartości ok. 500 mln zł pozwoli na powiększenie obecnej powierzchni magazynowej LPP o 100 tys. mkw. Z nowego Centrum Dystrybucyjnego do salonów LPP na całym świecie tygodniowo wysyłanych będzie nawet 10 mln ubrań i akcesoriów.
– Przed nami ważny etap inwestycji w Brześciu Kujawskim – wykonanie koncepcji wielobranżowej obiektu, czyli takiej, która pozwoli na określenie założeń projektu pod względem funkcjonalnym, przestrzennym i technicznym. Jesteśmy na etapie wyboru architektów oraz równolegle projektanta i dostawcy technologii logistycznej. Zależy nam na tym, aby oba projekty – architektoniczny i technologiczny – były wykonane w kooperacji, co pozwoli na zaprojektowanie obiektu dopasowanego do potrzeb LPP, gdzie na co dzień wykorzystywane będą zaawansowane technologie i zapewnione najwyższe standardy pracy i bezpieczeństwa – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP logistyki i IT.
Zgodnie z planem koncepcja Centrum w Brześciu Kujawskim ma powstać do końca tego roku. W pierwszej połowie 2020 roku ogłoszony zostanie przetarg na realizację i rozpocznie się etap budowy. Finał prac budowlanych i rozpoczęcie montażu technologii logistycznej planowane są na pierwszą połowę 2021 roku. Końcowym etapem będzie uruchomienie technologii logistycznej, co potrwa około roku. Pierwsze wysyłki z produktami LPP ruszą z Brześcia Kujawskiego w pierwszej połowie 2022 roku.