InPost i Miasto Łódź z programem green city
InPost i Miasto Łódź z programem green city. Lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – zawarł z Miastem Łódź porozumienie w sprawie realizacji konceptu „Green City” w ramach którego InPost zaoferuje pakiet nowoczesnych usług. Ten pakt dla polskich miast pozwoli na znaczne ograniczenie emisji CO2 oraz ruchu samochodów w centrach miast. Jest to także realizacja idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart City”.
Mieszkańcy Łodzi wkrótce będą mieli dostęp m.in. do jeszcze szerszej sieci Paczkomatów® InPost. Miasto udostępniło 70 nowych lokalizacji, a także do większego wachlarza usług miejskich – m.in. ładowarek do samochodów elektrycznych przy Paczkomatach®. W ramach porozumienia firma będzie sukcesywnie zwiększał swoją flotę samochodów elektrycznych w Łodzi. Tak, aby uzyskać pełną zeroemisyjność uzgodnionym z miastem, gwarantowanym terminie.
Ekologiczne paczkomaty
Paczkomaty® InPost – jako najbardziej ekologiczna forma dostawy przesyłek, która znacząco, bo aż o 75% ogranicza emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnych przesyłek kurierskich – od lat wpisują się w ten program. Teraz idzie o krok dalej. W ramach naszego programu wspomagamy także realizację idei ‘smart city’. Innymi słowy mobilnego dostępu do szeregu usług miejskich oraz budowę sieci ładowarek elektrycznych umiejscowionych przy Paczkomatach®. Łódź to pierwsze miasto z nową ofertą, ale co ważne – każde miasto lub gmina w Polsce może przystąpić do naszego zielonego paktu. I otrzymać pakiet eko razem z ustalonym terminem wymiany floty samochodów kurierskich obsługujących miasto na samochody elektryczne.
Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu®, redukcja emisji CO2 sięgnęłaby nawet 75%. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę. Tym samym firma jest najbardziej neutralnym dla środowiska dostawcą usług logistycznych.
Innowacje w logistyce
W 2020 roku marka wdrożył nową, rewolucyjną usługę nadawania przesyłek przez aplikację. Nadaje się je w Paczkomatach® InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji. Za paczkę można zapłacić kodem BLIK. Kolejne możliwości płatności pojawią się w aplikacji w 2021 roku: karta płatnicza, szybkie przelewy Dotpay, Apple Pay, Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki”. Ponadto przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Aplikacja InPost Mobile ma już 5,7 mln aktywnych użytkowników.
Firma inwestuje także w ekologiczny transport. Firma rozszerzyła swoją flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i zapowiada zakup kolejnych. Samochody zapewniają zasięg do 200 km w mieście, 8m³ przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 580 kg.