Wschodni odcinek metra na finiszu
Na nowo wybudowany wschodni odcinek metra w Warszawie wjechał testowy pociąg. To jedna z ostatnich faz budowy inwestycji. W tym roku mają ruszyć prace projektowe nad trzecią linią podziemnej kolei.
W czasie testów systemów sterowania ruchem specjalne pociągi poruszać się będą po nowo wybudowanym odcinku linii M2 – tj. tunelem za stacją Dworzec Wileński, aż do torów odstawczych za stacją Trocka. Testy ruchowe są jednym z ostatnich etapów budowy. Po ich zakończeniu rozpoczną się ostatnie prace wykończeniowe. Budowa stacji Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, a także łączących je tuneli, zakończy się w maju 2019 r. Wówczas rozpoczną się odbiory techniczne nowego odcinka.
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, prowadzona jest obecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
Cała druga linia metra będzie gotowa w 2023 roku. W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019 roku rozpoczną się także prace projektowe nad budową III linii metra w stolicy. W budżecie Warszawy zarezerwowano na ten cel 12,5 mln złotych.