Marian Baran, Business Development Manager w firmie VTS: Otworzyliśmy oczy branży na nowe wartości
Sieci hurtowni instalacyjnych, z którymi współpracujemy to bardzo ważny fragment łańcucha sprzedaży. W hurtowni klient nie tylko dokonuje zakupu, to przede wszystkim miejsce gdzie w pierwszej kolejności zasięga opinii na temat produktów – uważa Marian Baran, Business Development Manager w firmie VTS.
Poprzedni rok, wnosząc z obserwacji Państwa marki, przyniósł wiele nowości. Jedną z najbardziej rewolucyjnych było wprowadzenie nowego rodzaju silników typu EC, które redukują o 40% zużycie energii w Państwa produktach VOLCANO i WING. Ich zastosowanie spowodowało także, że Państwa rozwiązania stały się jeszcze cichsze i tym samym wygodniejsze dla użytkowników. Jak na wspomnianą zmianę zareagowali Państwa klienci, instalatorzy i konkurencja?
Marian Baran, Business Development Manager w firmie VTS: Nie był to łatwy ruch, wymagał od nas przede wszystkim bardzo silnej kampanii informacyjno-edukacyjnej wśród sprzedawców, instalatorów jak i użytkowników. Pierwsza część tego roku to duża liczba szkoleń oraz dyskusji, w których nieustannie uświadamiamy naszych odbiorców o korzyściach płynących ze zmian. Proszę zauważyć, że nie stosowaliśmy półśrodków, całkowicie zaprzestaliśmy stosowania silników starej generacji na rzecz energooszczędnych i trwalszych napędów EC.
Z perspektywy roku wiem już, że nie tylko wyprzedziliśmy konkurencję o milę, ale także otworzyliśmy oczy branży na wartości takie jak energooszczędność, wydajność i niezawodność urządzeń. Cieszy mnie, że dzięki działaniom VTS cała branża się rozwija, co przyniesie wymierny efekt klientom.
VTS to marka wytyczająca nowe standardy, co udowadniacie Państwo na przestrzeni lat. Nad czym obecnie pracujecie? Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy?
Wydajność to w naszym przypadku słowo klucz. Od października na rynku pojawią się urządzenia VOLCANO VR-MINI z silnikami EC mniejszych rozmiarów i o większej odporności na wilgoć i kurz (IP54). Dzięki mniejszym rozmiarom spada koszt transportu. Do tej pory na 1 palecie mieściło się 8 urządzeń Volcano Mini - teraz zmieścimy ich 12. Oznacza to 30% tańszy transport, tym samym… po raz kolejny oferujemy najwyższą jakość w najlepszej cenie. Zmiany wprowadzamy stopniowo, dlatego w kolejnym etapie duże nagrzewnice wyposażymy w odpowiednik tego silnika.
Działacie Państwo na rynku międzynarodowym, posiadacie wiele centr logistycznych na całym świecie. Jak w tym kontekście oceniacie rynek polski i rynek wschodnioeuropejski?
Jesteśmy niekwestionowanym liderem rynku nagrzewnic wodnych i kurtyn powietrznych w Centralnej i Wschodniej Europie. Realizacja długoterminowej strategii rozwoju sprzedaży na tych rynkach powoduje coroczne zwiększenie sprzedaży VOLCANO i WING, a co za tym idzie, rosną również nasze udziały rynkowe w tych regionach. Energooszczędny kierunek rozwoju oraz unikalny design naszych urządzeń sprawia, że VOLCANO i WING stają się rozpoznawalnymi i pożądanymi markami na rynku zachodniej Europy.
Instal Partner to program lojalnościowy, którego początki także sięgają ubiegłego roku. Na czym polega?
Zasady są bardzo proste – instalator po zarejestrowaniu się wpisuje kod z urządzenia na portalu instalpartner.vtsgroup.pl i za każdą zainstalowaną nagrzewnicę oraz kurtynę powietrzną otrzymuje środki na przedpłaconej karcie bankowej. Bonus może wydać na dowolne zakupy w sklepie, Internecie lub wypłacić środki z bankomatu.
Jak oceniacie Państwo zainteresowanie programem Instal Partner? Czy planujecie jakieś nowe kierunki jego rozwoju?
Popularność programu przerosła nasze oczekiwania. Cieszy nas zaangażowanie sieci dystrybucji, które program stosują jako dodatkowe narzędzie wsparcia sprzedaży, co przekłada się na osiągane wyniki. W październiku startuje program poleceń. Instalator za polecenie programu swojemu koledze otrzyma dodatkową gratyfikację. Polecany partner także dostanie gratis na start. Pracujemy także nad tym by program funkcjonował na kolejnych rynkach.
Obserwując markę w Internecie i podziwiając wyjątkowe budynki na całym świecie wyposażone w produkty VTS, wnioskować można, że bardzo dużo działacie Państwo przy inwestycjach. Czy sami obsługujecie inwestycje czy bazujecie na współpracy z dystrybutorami?
Nasza relacja z inwestorami skupia się na edukacji i promocji urządzeń. Zwłaszcza teraz, gdy coraz większą uwagę zwraca się na długoterminowe kalkulowanie inwestycji, a zużycie energii ma kluczowe znaczenie w procesie wyboru dostawcy. Dystrybutorzy są znacznie bliżej rynku, dlatego są niezbędnym ogniwem zarówno w pozyskiwaniu jaki i obsłudze klientów inwestycyjnych.
Jakie znaczenie dla Państwa ma relacja z dystrybutorami?
Sieci hurtowni instalacyjnych, z którymi współpracujemy to bardzo ważny fragment łańcucha sprzedaży. W hurtowni klient nie tylko dokonuje zakupu, to przed wszystkim miejsce gdzie w pierwszej kolejności zasięga opinii na temat produktów. Dobre relacje z dystrybutorami są niezbędne w dotarciu do szerokiego grona odbiorców. VOLCANO jest w Polsce synonimem nagrzewnicy powietrza – ma bardzo dobrą renomę, a popularność zawdzięcza w dużym stopniu dostępności.
Jesteśmy już w III kwartale, jak ocenia Pan pierwsze półrocze 2018 roku?
W pierwszym półroczu 2018 odnotowaliśmy znaczący przyrost sprzedaży VOLCANO i WING. Jestem przekonany, że w drugim półroczu również odnotujemy dynamiczne wzrosty wynikające z globalnej ekspansji i rozwoju naszych produktów między innymi na rynkach Bliskiego i Dalekiego Wschodu, gdzie zimne kurtyny powietrzne WING podbijają serca inwestorów swoim unikatowym designem.
Dziękuję za rozmowę.
Materiał z wydania III/2018 "Magazynu Grupy SBS"
Źródło: https://www.grupa-sbs.pl/