Wiadomości 10 gru 2020
Jak prowadzić sprzedaż podczas pandemii?

Jak prowadzić sprzedaż podczas pandemii? Od początku pandemii COVID-19 branża handlowa jest jedną z najbardziej poszkodowanych dziedzin gospodarki. Ograniczenia w handlu, niepewność i tymczasowe zamykanie galerii handlowych powodują, że jedynym ratunkiem jest e-commerce. To kanał, który pozwala na nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej i efektywną sprzedaż.

W tym roku polski rynek e-commerce odnotuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat. Jak wynika z badań Gemius Polska zakupy online robi już 73% polskich internautów. Według raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Według szacunków PMR jeszcze w 2019 r. rynek handlu internetowego w Polsce wart był ponad 61 mld zł. Stanowił prawie 11% całego rynku handlu detalicznego, a w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20%. Eksperci przekonują, że pandemia wirusa SARS-COV-2 będzie miała długoterminowy pozytywny wpływ na strategie zakupowe Klientów. Ponadto rozwój sektora e-commerce na świecie.

Idealna platforma e-commerce

Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, które spełniają oczekiwania współczesnych konsumentów. Jednym z nich jest stworzona przez Grupę Komputronik platforma NetCorner. To rozwiązanie usprawniające obsługę klienta, dynamizujące sprzedaż oraz zwiększające konkurencyjność firmy. Jest ono kompatybilne z systemami zewnętrznymi i ułatwia zarządzanie e-sklepem. Dzięki wdrożeniu platformy NetCorner Klienci zyskują szereg unikatowych funkcjonalności i związanych z nimi korzyści, m.in.:

  • Możliwość obsługi dwóch różnych kanałów sprzedaży (B2B/B2C) mogących się różnic layoutem, założeniami biznesowymi i funkcjonalnościami, ale zarządzane za pomocą jednego panelu administracyjnego
  • Zaawansowany system zarządzania kosztami transportu biorący pod uwagę rodzaj produktu, rozmiar, wagę oraz ilość. Dodatkowo system obsługuje progi cenowe zależne od wartości zamówienia oraz mechanizm darmowej dostawy
  • System wielu koszyków mogących służyć za szablon zakupów lub do dzielenia zamówień ze względu na typ produktów. Rozdzielanie produktów, które nie mogą być wysłane razem.
  • Rozbudowany system reklamacji i zwrotów. Umożliwiający złożenie reklamacji na podstawie numeru zamówienia, kodzie produktu oraz wyszukanie produktu z listy zamówień
  • Katalog rysunków technicznych/ kreacji wraz z oznaczonymi częściami oraz listami produktów podpiętymi do rysunku technicznego ułatwiającymi zakup produktów na podstawie danych technicznych
  • Dedykowany panel dla handlowców ułatwiający obsługę Klientów każdego poziomu. System pozwala między innymi na sporządzanie zamówień w imieniu klienta. Ponadto sporządzanie zaawansowanych ofert o unikalnych cechach definiowanych per klient lub per grupa klientów. Wbudowany system pozwala przyporządkować Klienta do właściwego przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za region, gdzie została określona lokalizacja Klienta
  • Dedykowany proces obsługujący proces zamawiania produktów z licencją elektroniczną, gdzie wymagane jest użycie kodów aktywacyjnych
  • Mechanizm pozwalający na realizowanie zamówień w kilku etapach. Klient dostaje informacje, ile sztuk z zamówionych przez niego już otrzymał. Przy każdej wysyłce otrzymuje również powiadomienie mailowe wraz z numerem listu przewozowego.

Platforma sprzedażowa

NetCorner to bezawaryjna platforma, której poziom dostępności Google oceniło na 100%. Silnik systemu został dostoswany do najnowszych trendów UX/UI oraz SEO, dzięki czemu użytkownicy mają narzędzie pozwalające osiągać założone cele biznesowe. NetCorner posiada ponad 200 metod integracji z zewnętrznymi aplikacjami. W tym systemami ERP, co powoduje, że jest obecnie najlepszym produktem na rynku.

W oparciu o platformę NetCorner Grupa Komputronik stworzyła dla klientów biznesowych dedykowaną platformę sprzedażową biznes.ktr.pl. Gwarantuje ona szeroki wachlarz produktów i usług w najlepszych cenach. Możliwość negocjacji ceny i uzyskania cen specjalnych w przypadku obsługi Umów długoterminowych. Dodatkowo użytkownicy mogą skorzystać z atrakcyjnych usług finansowych, m.in. kredytu kupieckiego i odroczonego terminu płatności.

Każdy klient posiada swoje własne konto administracyjne (przypisane do danej organizacji). Ponadto możliwość założenia wielu kont np. dla pracowników zespołu zakupowego, zarządzania poziomem uprawnień swoich pracowników, tworzenia procesów wieloetapowej akceptacji zamówień itp. Każdy Klient otrzymuje swojego opiekuna, który oferuje pomoc na każdym etapie realizowania zamówień. Ponadto użytkownicy platformy mogą skorzystać ze wsparcia inżynierów i analityków Komputronik Biznes, którzy gwarantują dostęp do najnowszych i najbardziej innowacyjnych usług dla firm.

Biznes Tuba

Biznes Tuba http://biznestuba.pl