Cuborosso ma już 10 lat
fot. Caleffi
10 lat temu otwarliśmy CUBOROSSO, eksperymentalne centrum badawcze firmy Caleffi, poświęcone istniejącym komponentom i nowym produktom wykorzystującym alternatywne źródła energii.
20. czerwca 2008 r. Cristina i Marco Caleffi uroczyście przecięli wstęgę, w obecności przybylych gości oraz przedstawicieli prasy branżowej i krajowej. Ten dzień można zaliczyć do jak najbardziej udanych, obfitował on w rozmowy poświęcone nauce i licznym analizom.
W centrum znajdują się laboratoria, w których testom poddawane są produkty, Wydział Inżynierii, zatrudniający około 30 osób, a także niedawno uruchomione CALEFFI EXPERIENCE, czyli showroom wysokiej technologii, wykorzystywany głównie jako miejsce szkoleń technicznych.
Ciekawostka: dlaczego CUBOROSSO?
Kolor czerwony został wybrany w hołdzie dla włoskiej nauki i technologii, reprezentowanej przez wielkie włoskie marki przemysłowe i największe parki technologiczne.
Sześcian symbolizuje solidność korporacyjną i naukowy charakter prowadzonych badań, symbolikę, która zawiera istotę zaangażowania firmy Caleffi: ciągłe doskonalenie i inwestowanie w badania i rozwój.
Francesco Rusconi - Clerici z Tekne Studio w Mediolanie: "Chodziło o stworzenie silnego poczucia innowacji, o jeszcze mocniejszym oddziaływaniu wizualnym niż główny zakład produkcyjny grupy. Różnorodność i bogacto używanych narzędzi, sprzętu i elementów sterujących, zainstalowanych w precyzyjnym, modułowym i metalicznym pudełku - żelazo przejawia zdolności adaptacyjne i elastyczność, odzwierciedlając filozofię firmy ".
Pobierz broszurę w języku angielskim cuborosso Caleffi
CUBOROSSO 10 lat później
Od pamiętnego czerwca w 2018 r. przeszliśmy długą drogę, ale jedno się nie zmienia, nadal chcemy odgrywać znaczącą rolę w zakresie innowacji w naszej branży. CUBOROSSO stało się prawdziwą ikoną w świecie Caleffi, do tego stopnia, iż jego model jest powielany na stoiskach wystawowych, jako znak rozpoznawczy marki. Obraz nieco zdelokalizowanej firmy, z przestrzeniami, w których rodzą się innowacje, a nawet sposób wizualnej komunikacji korporacyjnej m.in. projekt mapowania wideo MCE 2016 (kliknij ten link), oraz projekt wirtualnej rzeczywistości MCE 2018 (kliknij ten link). Kto wie, jakie jeszcze innowacje nas czekają.