Klimatyzatory dla architektów wnętrz 2024
Wiadomości 22 lis 2017
Zakończyła się akcja #WarszawaOddycha

31 października zakończyła się akcja społeczna firm Blaupunkt i Airly, której celem było zwiększenie społecznej świadomości na temat jakości powietrza. W akcji udział wzięło 20 przedszkoli aglomeracji warszawskiej, którym przekazano oczyszczacze powietrza Lavender oraz sensory smogu Airly. W ramach #WarszawaOddycha przeprowadzono zajęcia edukacyjne dla 462 dzieci.

Dzięki akcji 1687 dzieci oddycha oczyszczonym powietrzem wewnątrz budynków przedszkoli, a rodzice i opiekunowie mają do dyspozycji system monitorowania jakości powietrza na zewnątrz. Dzięki platformie monitorującej zanieczyszczenia będzie można wybrać najlepszą porę na spacer z dziećmi i w ten sam sposób ochronić przedszkolaków przed szkodliwym działaniem smogu.


Inicjatywę wsparły również władze samorządowe m.in. Burmistrz Dzielnicy Bielany Tomasz Mencina, dostrzegając, jak duże znaczenie dla społeczności lokalnej ma profilaktyka czystego powietrza oraz czujnik smogu w najbliższej okolicy.
Celem zajęć edukacyjnych przeprowadzonych w przedszkolach było budowanie świadomości na temat zanieczyszczeń i uczenie nawyku dbania o środowisko naturalne. Dzieci z pomocą prowadzących odpowiadały na pytania „Dlaczego człowiek potrzebuje czystego powietrza?" czy Jak możemy dbać o powietrze wokół nas?". Biorąc udział w ćwiczeniach z planszami, dzieci dowiedziały się, jakie czynniki powodowane przez człowieka przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza oraz jak można temu przeciwdziałać. Podczas zabawy „Zdrowe i chore płuca" za pomocą czystej i brudnej gąbki zobrazowano, co się dzieje, gdy wdycha się smog. Na koniec dzieci wykonały prace zatytułowane ,,Warszawa oddycha czystym powietrzem". Uczestnicy zajęć otrzymali odznaki i zostali strażnikami czystego powietrza.


Airly tworzy profesjonalny system monitorujący jakość powietrza w naszym kraju. Jest największym producentem czujników smogu w Polsce, z siecią liczącą blisko 500 sensorów. Blaupunkt dostarcza technologie rozwiązań klimatyzacyjnych, osuszania i oczyszczania powietrza, które od 2012 roku są dynamiczn rozwijającym się segmentem marki.

Firma obecnie dystrybuuje swoje urządzenia w ponad dziesięciu krajach Europy. Patronat nad #WarszawaOddycha objął Warszawski Alarm Smogowy. W akcję włączyły się również drukarnia Megraf oraz producent ekologicznych opakowań Can Pack, którzy bezpłatnie dostarczają wsparcie reklamowe na potrzeby kampanii.
Więcej informacji na www.blaupunkt.com oraz www.airly.eu