Zacisze i Bródno - są pozwolenia na kolejne stacje metra
Ostatni odcinek II linii metra w prawobrzeżnej Warszawie ma niemal komplet pozwoleń na budowę. Dzięki uzyskaniu kolejnych dokumentów już wkrótce możliwe będzie podpisanie umowy na wykonanie dwóch stacji: Zacisze i Bródno.
To będzie ostatni blisko czterokilometrowy odcinek II nitki podziemnej kolei w północno-wschodniej części stolicy. Oprócz tuneli powstaną tam również trzy stacje: Bródno (C21), Kondratowicza (C20) oraz Zacisze (C19). Dla budowy tego odcinka konieczne jest uzyskanie aż siedmiu pozwoleń na budowę: trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz TBM przy stacji Trocka. Dotychczas Metro Warszawskie dysponowało dwoma dokumentami – dla stacji Kondratowicza (C20) przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz dla szybu demontażowego – których wydanie nie wiązało się z koniecznością uzyskania odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych.
Wojewoda Mazowiecki zatwierdził projekty budowlane i udzielił pozwoleń na budowę stacji C19 i C21. Jest to drugi etap budowy odcinka wschodniego-północnego na Targówku, od szlaku ze stacją C18 „Trocka” do torów odstawczych ze stacją C21.
– Dostaliśmy również informację o pozytywnym wyniku kontroli uprzedniej realizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla postępowania przetargowego dla tego odcinka. Oznacza to, że gdy tylko otrzymamy pozwolenia na budowę dwóch wentylatorni, możliwe będzie podpisanie umowy na prace na ostatnim fragmencie drugiej nitki na prawym brzegu – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.
Decyzje o pozwoleniu na budowę dotyczą stacji Zacisze (C19) pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną oraz Bródno (C21) przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej, a także wentylatorni V19. Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia także dla pozostałych wentylatorni, tj. V20 i V21. Dzięki temu, a także pozytywnemu wynikowi kontroli UZP możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 1,4 mld zł. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.