Ważna informacja dotycząca bezpieczeństwa użytkowania gazowych przepływowych podgrzewaczy wody Junkers Hydro wyprodukowanych w okresie od listopada 2019 do maja 2023
fot. Bosch
Bosch Home Comfort wprowadza akcję serwisową dla dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody Junkers Hydro, ponieważ zostało w nich zidentyfikowane zwiększone ryzyko zanieczyszczania się palnika. Może to powodować podwyższony poziom tlenku węgla w spalinach, a w najgorszym przypadku prowadzić do zatrucia.
Zidentyfikowano ryzyko zatrucia tlenkiem węgla
- Akcja serwisowa dla około 1000 urządzeń w Polsce. Zidentyfikowano ryzyko zatrucia tlenkiem węgla.
- Akcja dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody o wydajności 14 litrów: Junkers Hydro 4200 WRD 14-4KB oraz Junkers Hydro 4300 WRD 14-4KG
- Użytkownicy mogą zidentyfikować urządzenia po numerze identyfikacyjnym urządzenia
- Bezpłatna wymiana elementu urządzenia w domu użytkownika
Akcja serwisowa podjęta przez Bosch polega na: bezpłatnej wymianie czujnika temperatury spalin oraz montażu zmodyfikowanego palnika
Podjęte działanie dotyczy dwóch modeli gazowych przepływowych podgrzewaczy wody o wydajności 14 litrów: Junkers Hydro 4200 WRD 14-4KB oraz Junkers Hydro 4300 WRD 14-4KG wyprodukowanych w okresie od listopada 2019 do maja 2023. Wewnętrzne kontrole jakości wykazały, że w przypadku tych urządzeń istnieje ryzyko zwiększonego stężenia tlenku węgla w spalinach, jeśli palnik jest bardzo zanieczyszczony z powodu niewystarczającej lub opóźnionej w czasie konserwacji. Jeśli dodatkowo występuje słaby ciąg w kominie lub systemie odprowadzania spalin, istnieje ryzyko, że spaliny wzbogacone tlenkiem węgla mogą niezauważone wydostawać się w pomieszczeniu, w którym zainstalowane jest urządzenie, stwarzając znaczne zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo użytkowników ma ogromne znaczenie dla Bosch Home Comfort. Jako producent urządzeń do ogrzewania oraz do przygotowania ciepłej wody użytkowej, Bosch Home Comfort Group przywiązuje wagę do najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo tych urządzeń nie może być zagwarantowane w każdych okolicznościach przez cały okres ich użytkowania. Z tego powodu Bosch Home Comfort Group wdraża akcję serwisową dla wymienionych w tej informacji gazowych przepływowych podgrzewaczy wody.
W jaki sposób użytkownicy mogą sprawdzić, czy akcja serwisowa dotyczy użytkowanego przez nich urządzenia?
Bosch Home Comfort zwraca się z prośbą do wszystkich użytkowników gazowych przepływowych podgrzewaczy wody Junkers Hydro o sprawdzenie numeru identyfikacyjnego urządzenia znajdującego się na tabliczce znamionowej umieszczonej na prawym boku obudowy urządzenia, w celu ustalenia, czy ich urządzenie objęte jest akcją serwisową. Użytkownik powinien wpisać 10-cyfrowy numer identyfikacyjny urządzenia na stronie internetowej: www.bosch-homecomfort.pl a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Użytkownicy, którzy mają pytania, uwagi lub problemy z wpisaniem numerów identyfikacyjnych, proszeni są o kontakt z infolinią serwisową: 801 300 810 (od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 21:00; sobota 9:00 – 15:00) lub wysłanie wiadomości e-mail na adres: infoliniaHC@pl.bosch.com. Po otrzymaniu zgłoszenia urządzenia, które podlega akcji, Autoryzowany Serwis Bosch Home Comfort dokona bezpłatnej wymiany czujnika temperatury spalin oraz montażu zmodyfikowanego palnika urządzenia w domu użytkownika.
Do czasu dokonania modernizacji w ramach niniejszej akcji serwisowej, należy przestrzegać poniższych wskazówek dotyczących bezpiecznego użytkowania urządzenia:
- unikać korzystania z ciepłej wody użytkowej (prysznic lub kąpiel) przez czas dłuższy niż 15 minut,
- zapewnić wystarczający dopływ świeżego powietrza do pomieszczenia podczas i po użyciu urządzenia,
- jeśli urządzenie nie było serwisowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy, należy niezwłocznie zlecić serwis.