"W trosce o czyste powietrze" - Immergas i branża grzewcza
Dymiące kominy wielkich fabryk, zatłoczone ulice miasta skąpane w gęstej, zawiesistej mgle i wymowne napisy przewijające się nad kopcącymi kominami domów: „Każdego roku z powodu smogu umiera w Polsce około 45 tysięcy osób”. To początek nowego filmu promującego inicjatywę czołowych producentów instalacji grzewczych.
Poważne zagrożenie
Światowa Organizacja Zdrowia uznała zanieczyszczenie powietrza za jedno największych zagrożeń dla ludzkiego zdrowia w 2019 roku. Według danych WHO aż 9 na 10 osób na świecie oddycha trującymi wyziewami, co przekłada się na katastrofalną liczbę zgonów z powodu nowotworów, chorób układu krążenia i płuc oraz udarów.
Wszyscy bierzemy w tym udział
Nowy spot ma za zadanie zwrócić uwagę na alarmujący stan jakości powietrza w Polsce. Przypomina, że obecność smogu to nie tylko wina elektrowni, zakładów przemysłowych i dużej liczby aut w miastach. Swój udział w zatruwaniu powietrza mają także zwyczajne domostwa, ogrzewane starymi kotłami zasypowym, w których pali się nie tylko węglem, ale także odpadami.
Tym samym pomysłodawcy akcji chcą wesprzeć samorządowe inicjatywy oraz rządowy program „Czyste powietrze”, które polegają na dofinansowywaniu wymiany starych urządzeń grzewczych na nowsze, bardziej ekologiczne, takie jak kotły, pompy ciepła czy instalacje fotowoltaiczne.
Stowarzyszenie SPIUG aktywnie działa na polskim rynku instalacyjno-grzewczym od 2005 roku. Jego aktywność skupia się na promowaniu nowoczesnych i ekologicznych technologii wytwarzania ciepła i ciepłej wody użytkowej, oraz podnoszeniu świadomości społecznej na temat wpływu przestarzałych technologii grzewczych na środowisko.
Immergas Polska jako członek Stowarzyszenia i aktywny uczestnik podejmowanych przez SPIUG inicjatyw dba o edukację użytkowników, a także środowisk instalatorów w zakresie bezpieczeństwa montażu, właściwej eksploatacji oraz budowania odpowiedzialności za „kulturę techniczną” na rynku. Celem tych starań jest podniesienie poziomu świadczonych usług serwisowych oraz ukształtowanie świadomego klienta, który właściwie użytkuje instalację grzewczą.