Projekt palet zwrotnych wchodzi w kolejny etap
fot. Lindab
6 miesięcy, 20 firm i ponad 1000 palet w obiegu – tak w liczbach można podsumować funkcjonowanie systemu palet zwrotnych w Lindab, który rozpoczęliśmy wspólnie z grupą wybranych Klientów 1 sierpnia 2023 roku. Teraz projekt wchodzi w nowy etap.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych efektów projektu palet zwrotnych, podejścia Klientów, ich świadomości i odpowiedzialności. – komentuje Marcin Masłowski, Dyrektor Handlowy w Lindab Polska - Od 1 sierpnia wysłaliśmy ponad 1000 palet z opłatą kaucyjną i do dzisiaj wróciło 30% z nich. Uważamy, że jest to bardzo dobry wynik, dzięki któremu osiągnęliśmy zarówno korzyści dla środowiska naturalnego, jak i w zakresie oszczędności. W związku z tym, wchodzimy w kolejny etap projektu. – mówi.
Mowa o wprowadzeniu całkowitej automatyzacji procesu, polegającej na automatycznym naliczaniu i rozliczaniu kaucji zwrotnych. Magazynierzy po każdym załadunku skanują kody palet zwrotnych i wpisują ich liczbę. Dzięki temu kaucja zwrotna naliczana jest już automatycznie i pojawia się na oddzielnej fakturze.
- Powyższa zmiana pozwala nam na rozszerzenie skali projektu palet zwrotnych i zaproszenie do niego kolejnych Klientów Lindab Polska. Projekt wchodzi w życie w lutym. - dodaje Marcin Masłowski.
W myśl strategii Grupy Lindab „For a better climate” chcemy, wspólnie z Klientami, zmniejszać nasz ślad węglowy, a co za tym idzie pływ na środowisko. Cieszy nas, że firmy, które już korzystają z systemu palet zwrotnych, wyznają podobne wartości i mają świadomość, że w związku z coraz bardziej restrykcyjnym prawem dotyczącym gospodarowania odpadami i koniecznością redukcji kosztów, aspekt opakowań zwrotnych leży w naszym wspólnym interesie. Mamy też nadzieję, że nasza inicjatywa będzie kaskadowana na cały łańcuch dostaw, począwszy od producenta, aż do klienta końcowego.