Wiadomości 13 mar 2018
Control Room w obsłudze nieruchomości

fot. Caverion

Zarządzanie nieruchomością jest dużo bardziej efektywne, kiedy można szybko uzyskać informacje na temat tego co dzieje się w obiekcie, jak funkcjonują systemy budynku oraz czy jest potrzeba usunięcia awarii lub podejmowania działań konserwacyjnych.

Ponadto dzięki obserwacji systemów jest możliwa weryfikacja pracy pod kątem zużycia energii, optymalizacja pracy, wyłączanie niepotrzebnych w danym momencie urządzeń. W tym celu wykorzystujemy control room, zintegrowane centrum monitoringu, czyli centrum kontroli stanu technicznego systemów i instalacji w oddalonych obiektach, w którym istnieje możliwość korekty parametrów automatyki. Dzięki takiemu centrum monitoringu klient ma także możliwość połączenia z obsługą techniczną stacjonarną i mobilną, co jest szczególnie ważne przy nieruchomościach rozproszonych.

Control room są obsługiwane w trybie „24/7/365”, aby zapewnić ciągłość czuwania, odpowiednio szybką reakcję i działanie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Na ekranach i panelach wyświetlane są dane ze wszystkich lokalizacji, w których założono urządzenia pobierające i analizujące dane w czasie rzeczywistym. Dane przesyłane do control room i wyświetlane na monitorach są na bieżąco analizowane i interpretowane przez doświadczone osoby, często techników, którzy w praktyce pracowali w obiektach, co pozwala podejmować konkretne działania wtedy, gdy są one konieczne.

Control room a korzyści dla klienta

Prowadzenie takiego zintegrowanego centrum monitoringu tworzy wartość dodaną dla klienta. Jakie są zatem korzyści?

  • Szybkość działania: dzięki bieżącym odczytom z urządzeń osoba dyżurująca może zareagować w czasie rzeczywistym, dużo szybciej niż kiedy klient musiałby zadzwonić. Bieżące informacje umożliwiają także zdalne dokonywanie zmian nastaw, bez wizyty w obiekcie; w rezultacie pozwalają zmniejszyć liczbę zdarzeń powodujących obniżenie sprawności systemów technicznych budynków.
  • Oszczędność: powyższe pozwala ograniczyć przejazdy serwisów dojeżdżających, a co za tym idzie, zoptymalizować koszty obsługi obiektu.
  • Oszczędność energii: dzięki sprawdzaniu funkcjonowania obiektów możliwa jest weryfikacja pracy urządzeń, optymalizacja harmonogramów, nastaw, weryfikacja forsowania pracy urządzeń, co przekłada się na zmniejszenie zużycia energii.
  • Wyższa jakość obsługi: wykorzystywane w tym rozwiązaniu urządzenia i narzędzia elektroniczne dają niezawodne, szyfrowane połączenie między stacją roboczą a centrum monitoringu. Łatwiej także kontrolować obsługę bieżącą i stan nieruchomości, łatwiej także dostarczyć informację zwrotną do jej właściciela lub zarządcy.
  • Niższa cena w porównaniu do rozwiązań konwencjonalnych.

Centra monitoringu w Grupie Caverion stosowane są nie tylko w obsłudze budynków, ale także tuneli, lotnisk lub innych, mniej typowych obiektów.