Wiadomości Wczoraj
Alfaco
CAREL zamyka pierwszy kwartał 2025 roku ze wzrostem i z optymizmem patrzy na kolejny

fot. CAREL

Rada Dyrektorów CAREL Industries zatwierdziła skonsolidowane wyniki finansowe na dzień 31 marca 2025 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 147,4 mln euro, co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r. Skorygowana skonsolidowana EBITDA osiągnęła 27,6 mln euro, stanowiąc 18,6% przychodów i wykazując poprawę względem analogicznego okresu poprzedniego roku.

W związku z solidnymi wynikami, utrzymującym się wysokim portfelem zamówień oraz pozytywnymi trendami rynkowymi, Grupa przewiduje wzrost przychodów w drugim kwartale 2025 mieszczącym się w przedziale od wysokich jednocyfrowych do niskich dwucyfrowych wartości w ujęciu procentowym.

Francesco Nalini, Dyrektor Generalny Grupy, oświadczył: „Wyniki na dzień 31 marca 2025 r. potwierdzają trwającą poprawę, która rozpoczęła się w połowie 2024 roku. Podczas gdy w ubiegłym roku trend ten był wspierany głównie przez stopniowe wygasanie negatywnego wpływu zjawiska de-stocking i normalizację bazy porównawczej z 2023 r., pierwszy kwartał 2025 stanowi kolejny krok naprzód dzięki wyraźnemu odbiciu popytu – szczególnie w sektorze chłodnictwa w regionie EMEA – mimo globalnego otoczenia pełnego niepewności. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w dynamicznie rosnącym portfelu zamówień, który wskazuje na obiecujący potencjał przychodów w nadchodzących kwartałach.

Marże również wykazały pozytywne oznaki: marża EBITDA utrzymała się na solidnym poziomie w porównaniu do ubiegłego roku, a po wyłączeniu pozycji jednorazowych poprawiła się o 50 punktów bazowych, osiągając 18,6%. Wynik ten był możliwy dzięki skutecznemu zarządzaniu zakupami, które pozwoliło Grupie skorzystać ze spadku cen surowców elektronicznych. Dodatkowe wsparcie zapewnił rozwój usług cyfrowych o wysokiej marży, które od zawsze stanowią jeden z głównych filarów naszej strategii.

Nieustannie monitorujemy rozwój sytuacji makroekonomicznej i napięć geopolitycznych, ponieważ nadal stanowią one źródło niepewności. Jednak nasz globalny model produkcyjny, oparty na duplikacji procesów, zapewnia nam wysoką odporność – nawet w obliczu ceł i barier handlowych. Dzięki temu z optymizmem patrzymy na 2025 rok. Grupa będzie nadal inwestować w innowacje, zrównoważony rozwój i wartość dla klienta, aby szybko i zdecydowanie wykorzystywać pojawiające się możliwości.”