Bitcoiny – przyszłość płatności w e-commerce?
Bitcoiny – przyszłość płatności w e-commerce? PayPal wprowadził już możliwość płatności kryptowalutami w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt coraz większej popularności wirtualnych walut – portfeli bitcoinowych jest już na świecie około 70 milionów – ale też globalizacji rynku e-commerce. W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. O przygotowaniu do tych zmian powinni pomyśleć także polscy e-sprzedawcy, a szczególnie ci, którzy chcą dotrzeć do zagranicznych klientów.
Bitcoiny – rewolucja w płatnościach
Kryptowaluty coraz śmielej wchodzą do e-commerce. Pod koniec marca PayPal umożliwił w Stanach Zjednoczonych płatności za e-zakupy przy pomocy kryptowalut takich jak Bitcoin, Litecoin, Etherum czy Bitcoin Cash. Do tej pory takie rozwiązanie było wymagające technologicznie. Teraz wymiana wirtualnych walut na dolary jest darmowa i automatyczna, a opcja ta pojawia się obok innych metod płatności, takich jak przelew czy karta kredytowa. W najbliższych miesiącach usługa może zostać rozszerzona na kraje Unii Europejskiej.
Niewykluczone, że również polscy sprzedawcy niedługo zaoferują klientom możliwość płacenia za jedzenie czy elektronikę w wirtualnych walutach. Ułatwi to robienie zakupów nie tylko posiadaczom kryptowalut, ale też konsumentom zza granicy m.in. poprzez ograniczenie kosztów transakcji międzynarodowych i wymian walutowych.
Polskie e-sklepy coraz więcej sprzedają za granicę
Dzięki globalizacji E-sklepy mogą sprzedawać i wysyłać swoje produkty niemal w dowolne miejsca na ziemi. Z tych możliwości korzystają zarówno duzi gracze z odpowiednim zapleczem, jak i sprzedawcy produktów niszowych, niedostępnych na każdym rynku lokalnym.
Zagraniczni klienci często mają inne nawyki związane z płaceniem przez internet. Polacy chętnie wybierają PayU, Przelewy24 czy Blue Media. Z kolei Niemcy czy Amerykanie są przyzwyczajeni do PayPala. Wprowadzenie płatności kryptowalutami to ukłon w stronę coraz liczniejszej grupy klientów, w tym tych spoza kraju. Gdy tylko na naszym rynku pojawi się ta możliwość, w wielu przypadkach nie będzie konieczna instalacja nowych rozwiązań. Duża część polskich sklepów ma już moduł, który automatycznie umożliwi włączenie tej opcji.