Wiadomości 11 cze 2018
Awaria klimatyzatora - Zobacz co najczęściej psuje się w klimatyzacji?

W upalne dni klimatyzacja w naszych domach i mieszkaniach pracuje pełną parą. Klimatyzacja podobnie jak inne urządzenia mechaniczne może ulec bardziej lub mniej poważnej awarii podczas eksploatacji. Wielu problemom możemy zapobiec sami stosując proste zabiegi, jak np. regularne czyszczenie filtrów w parowniku oraz ogólne utrzymywanie jednostki wewnętrznej oraz zewnętrznej w czystości. Z pozoru drobna usterka klimatyzatora może przyczynić się do awarii urządzenia lub w perspektywie czasu do jego całkowitego zniszczenia. Usterki z pewnością wpływają na obniżoną efektywność pracy naszego urządzenia.

Kiedy powinniśmy zacząć się niepokoić o nasz system klimatyzacji i bezzwłocznie wezwać profesjonalny serwis?

  • gdy system klimatyzacji pracuje niestandardowo, czuć zapach spalenizny lub gdy urządzenie pracuje zbyt głośno,
  • gdy nieprawidłowo działa którykolwiek z przełączników, bezpieczników lub inny element urządzenia,
  • gdy przewód zasilający jest zbyt gorący lub widoczne są na nim uszkodzenia mechaniczne,
  • gdy z parownika wycieka woda,
  • gdy funkcja auto-diagnostyki wbudowana w urządzenie informuje nas o pojawieniu się problemu w pracy klimatyzacji (migająca z częstotliwością 3 sekund dioda LED).

Naprawa klimatyzacji – co najczęściej się psuje w klimatyzatorach?

  • za mało czynnika chłodniczego w układzie – nieprawidłowo wykonane połączenia kielichowe przyczyniają się do nieszczelności całego układu.
  • uszkodzenie sprężarki – wywołane najczęściej przez spalenie się uzwojeń silnika w wyniku niedostatecznego chłodzenia sprężarki (np. zbyt mała ilość czynnika chłodniczego w systemie lub uszkodzenie wentylatora skraplacza),
  • powietrze oraz wilgoć w układzie chłodniczym – wywołane zazwyczaj zbyt krótkim odsysaniem powietrza za pomocą pompy próżniowej podczas montażu klimatyzacji,
  • zabrudzenia znajdujące się na powierzchni wymiany ciepła zarówno w skraplaczu, jak i w parowniku,
  • wyciekająca woda z jednostki wewnętrznej – powodem może być zatkanie się układu odprowadzania skroplin z tacy umieszczonej w klimatyzacji,
  • awarie elektronicznych podzespołów – spowodowane najczęściej skokami napięcia w sieci elektrycznej,
  • nieprawidłowe działanie zaworu rozprężnego – który w najnowszych systemach klimatyzacji jest sterowany elektronicznie.

Zamów instalatora w Twojej okolicy

Obowiązek serwisowania

Każdy użytkownik klimatyzacji jest zobowiązany do przeprowadzenia przynajmniej dwóch przeglądów technicznych systemu klimatyzacji w ciągu roku. Czynności serwisowe powinny być przeprowadzone minimum dwa razy w roku - w porze jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej.

Źródło: www.strefaklimatyzacji.pl