Klimatyzatory dla architektów wnętrz 2024
Wiadomości 17 gru 2018
Nowy plan na śródmieście Warszawy

Przy ulicy Marszałkowskiej oraz Al. Jerozolimskich w Warszawie zostanie wdrożony pilotażowy program zwiększający atrakcyjność centrum miasta i rozwój handlu. Strategia jest wynikiem trwających od maja do września tego roku badań, jakie przeprowadzili eksperci firmy doradczej JLL.

Na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy zespół JLL przeprowadził trzy badania. Pierwsze z nich sprawdzało opinie konsumentów na temat handlu śródmiejskiego w stolicy. W drugim eksperci skupili się na sieciach handlowych, czyli potencjalnych najemcach, sprawdzając pożądany kierunek zmian oraz identyfikując bariery ich rozwoju. W trzecim kroku JLL przeanalizował ruch pieszych (tzw. footfall) w wybranym obszarze pilotażowym.

- W wyniku przeprowadzonych przez JLL badań zaproponowano dwa obszary do wdrożenia programu pilotażowego - środkowy odcinek ulicy Marszałkowskiej od Placu Zbawiciela do Ronda Dmowskiego oraz wschodni odcinek Al. Jerozolimskich od Ronda Dmowskiego do Ronda de Gaulle’a. Wskazane miejsca to fragmenty głównych arterii komunikacyjnych centrum Warszawy, o ważnej funkcji tranzytowej, zarówno dla indywidualnych, jak i zbiorowych środków transportu. Jednocześnie są to odcinki, w których udział lokali miejskich jest znaczący, co jest istotne dla efektywności przeprowadzenia programu pilotażowego - mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Wśród czynników, które mogą wesprzeć rozwój sektora handlowego w obu lokalizacjach, eksperci JLL zwrócili uwagę m.in. na wzrost ruchu pieszych, budowę pominiętej stacji metra A12 – Plac Konstytucji, czy stworzenie reprezentacyjnej, wysokiej jakości i zielonej przestrzeni publicznej. Dodatkowo, miasto powinno zadbać o to, aby zarządzanie lokalami w obu obszarach opierało się na spójnej strategii. Z kolei selekcja najemców miałaby się opierać nie tylko na kwestiach czynszowych, ale także na dążeniu do podniesienia jakości i unikalności oferty. Kluczowy jest też wpływ tych najemców na życie uliczne, a także atrakcyjność samych witryn sklepowych.

- Kwestia estetyki jest kluczową, jeśli chodzi o zwiększenie potencjału handlowego obu lokalizacji. Aby przyciągnąć atrakcyjnych, wpisujących się w potrzeby warszawiaków najemców, miasto powinno zadbać o remonty zdewastowanych elewacji budynków. Na pewno potrzebne jest również nawiązanie współpracy z właścicielami prywatnych lokali, co powinno prowadzić do kompromisu w zakresie pożądanego typu najemców, czy w końcu - zachęcenie do wydłużenia godzin otwarcia lokali. Oczywiście ważne, aby ulice były przyjazne dla samych klientów i tu pojawia się konieczność przeanalizowania możliwości budowy dodatkowych przejść dla pieszych, co pozytywnie wpłynie na cyrkulację klientów. Podjęcie tych działań stwarza szansę, że obie lokalizacje staną się wizytówką miasta, tak jak ma to miejsce w przypadku zachodnioeuropejskich stolic - podkreśla Jan Jakub Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego JLL.

Kompas Inwestycji

Kompas Inwestycji http://kompasinwestycji.pl

Kompas Inwestycji, informacyjny serwis skupiony na tematyce inwestycyjno-budowlanej. Działa od niemal 10 lat, rozwijając bazę średnich i dużych projektów.Monitoruje cały cykl życia inwestycji - od etapu wizji, poprzez projektowanie, wybór wykonawcy, aż do realizacji. Każdego dnia przekazuje ponad kilkaset nowych i aktualizowanych informacji na temat projektów z całej Polski. Kompas Inwestycji jest również platformą ułatwiającą kontakt pomiędzy emisariuszami rynku budowlanego.

Raport Kompas Inwestycji

Raport rynku budowlanego to cykliczna publikacja Kompasu Inwestycji, która powstaje w oparciu o rozwijaną od 10 lat, największą bazę inwestycji w Polsce. Rzetelne i wiarygodne źródło informacji na temat tego jaki jest rynek budowlany i jak będzie wyglądał w najbliższych latach. Nasza prognoza produkcji budowlano-montażowej w okresie I-III kwartał 2017 roku miała dokładność 1,3%.

Przeczytaj fragment raportu