FIBARO i Nice łączą siły - automatyka domowa staje się inteligentna
Warszawa, 13 lipca 2018 r. – Grupa Nice, światowy lider w dziedzinie automatyki dla domu nabył 100% udziałów Fibar Group S.A. – polskiego producenta systemu smart home FIBARO. Wartość sfinalizowanej transakcji opiewa na ćwierć miliarda złotych.
FIBARO jest jednym z liderów rynku smart home - produkty poznańskiej firmy dostępne są na ponad 100 rynkach na całym świecie. System oferowany przez Fibar Group był pierwszym działającym w pełni bezprzewodowo, co zapewniło polskiemu rozwiązaniu rozgłos na całym świecie. Od 2010 r. jest stale rozwijany o nowe produkty i funkcje, co pozwala FIBARO cieszyć się pozycją innowatora rynku smart home i internetu rzeczy (Internet of Things – IoT).
Nice to międzynarodowa grupa z siedzibą we Włoszech zajmująca się automatyką domową oraz rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa dla domu. Firma oferuje szeroki wybór produktów z dziedziny zintegrowanej automatyki do bram, bram garażowych, rolet przeciwsłonecznych, systemów parkingowych i bezprzewodowych systemów alarmowych w budynkach mieszkalnych, komercyjnych i przemysłowych.
Nice sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach przez 30 oddziałów i dziesiątki dystrybutorów. Produkty firmy powstają w 12 fabrykach.
„Transakcja, do której doszło wczoraj w Warszawie to olbrzymia szansa na dalszy rozwój naszego systemu smart home oraz pozostałych rozwiązań IoT, nad którymi pracują działy R&D w Poznaniu i Zielonej Górze” – powiedział po podpisaniu umowy Maciej Fiedler, CEO Fibar Group S.A.. „Zdecydowaliśmy się na ofertę Nice, ponieważ poszukiwaliśmy inwestora, który nie tylko pozwoli marce FIBARO dalej rozwijać się w zaplanowanym przez nas kierunku, ale również zapewni nam środki na dalsze badania i sam skorzysta z naszego zaawansowanego technologicznie know-how. Wzbogaci to również portfolio produktów obu firm” – dodał Fiedler.
Pozyskanie inwestora strategicznego w postaci Nice, pozwoli FIBARO na zaoferowanie jeszcze bardziej spójnego systemu smart home klientom. Dotychczas system współpracował z automatyką do bram garażowych, rolet itp. Dzięki połączeniu sił z włoskim producentem klienci docelowo otrzymają bardziej zintegrowane rozwiązania pozwalające na jeszcze łatwiejszą i wygodniejszą obsługę inteligentnego domu. Przykładowo poprzez integrację produktów Nice i FIBARO w przyszłości będzie można nadawać zdalny, automatyczny dostęp do garażu wybranym autom lokalizowanym przez GPS bądź po numerach rejestracyjnych. Odpowiada to również potrzebom rynkowym – klienci poszukują obecnie jak najbardziej kompleksowych i zintegrowanych rozwiązań z dziedziny automatyki domowej.
Dla FIBARO transakcja oznacza również powiększoną sieć dystrybucji produktów i olbrzymią inwestycję w działy R&D oraz moce produkcyjne. Transakcja opiewająca na 250 mln złotych to największa inwestycja w branży smart home i IoT dokonana przez grupę Nice.
O FIBARO
Fibar Group S.A. to polska, innowacyjna firma, działająca w branży Internetu Rzeczy (Internet of Things), dostarczająca rozwiązań z zakresu automatyki budynkowej. Produkowany przez firmę System FIBARO, w przeciągu zaledwie kilku lat, zadomowił się na sześciu kontynentach, w przeszło stu krajach, stając się jednym z najbardziej zaawansowanych, bezprzewodowych systemów inteligentnego domu na świecie. FIBARO jest systemem w całości stworzonym, rozwijanym i produkowanym w Polsce – zarówno siedziba, jak i fabryka FIBARO znajdują się w Poznaniu. Firma zatrudnia niemal 400 pracowników. Misją FIBARO jest wzbogacanie życia ludzi na całym świecie poprzez tworzenie komfortowej, przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni domowej.
O GRUPIE NICE
Założona w latach 90. i notowana na giełdzie Borsa Italiana w segmencie STAR. Nice S.p.A. jest firmą wyznaczającą standardy na międzynarodowym rynku Home Automation, Home Security i rozwiązań typu smart home. Oferuje kompleksowe rozwiązania automatyki do bram, bram garażowych, systemów zacieniania, systemów parkowania, bezprzewodowych systemów alarmowych oraz zabezpieczeń domowych do budynków mieszkalnych, komercyjnych i przemysłowych. Grupa Nice rozpoczęła wdrożenie strategicznego planu rozwoju na rynkach zagranicznych oraz rozszerzenia swojej oferty produktowej i powiązanych rozwiązań w celu zaoferowania szerokiej gamy przyjaznych dla użytkownika końcowego produktów. Dąży także do ekspansji i wzmocnienia swojej pozycji na rynkach o wysokim potencjale wzrostowym. Jednocześnie Grupa Nice prowadzi działania by odświeżyć swój branding i wzmocnić wizerunek by być bardziej konkurencyjną na nowych rynkach. Wartość eksportu wygenerowanego przez grupę Nice w 2017 r. wynosiła 325 milionów euro, co stanowiło ponad 90 procent całkowitych przychodów grupy.