Ważna rola serwisu w chłodnictwie
fot. Cool
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe COOL to polska prywatna firma posiadająca własne nowoczesne produkty fabryczne dedykowane do zastosowań chłodniczych, będąca liderem na rynku polskim wśród producentów i dostawców agregatów wody lodowej, zwanych inaczej chillerami, z ekologicznym czynnikiem chłodniczym R290 – propanem.
Seria urządzeń AQUACOOL GREEN modele VCGN/VCGV to typoszereg urządzeń dostępnych w wersji standardowej (H) oraz w wersji o obniżonej głośności (L):
- VCGN – typoszereg urządzeń ze sprężarkami tłokowymi półhermetycznymi o wydajności chłodniczej od 60 do 350 kW,
- VCGV – typoszereg urządzeń ze sprężarkami śrubowymi o wydajności chłodniczej od 300 do 400 kW.
- VCGF – linia urządzeń ze sprężarkami półhermetycznymi z opcją free cooling zakresie wydajności chłodniczej do 645 kW.
Dla obu typoszeregów istnieje możliwość łączenia dwóch urządzeń w zespoły o podwójnej wydajności.
Zakres możliwych temperatur na wyjściu z agregatu zawiera się w zakresie od +18 do nawet -25°C i pokrywa większość zastosowań technologicznych niezbędnych np. w przemyśle piekarni-czym i wielu innych.
Nowoczesna gama produktów stała się fundamentem do zostania poważnym konkurentem wśród wykonawców kompletnych instalacji chłodniczych i mroźniczych obejmujących projekt, wykonanie, uruchomienie i co istotne: serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Serwis jest bezdyskusyjnie ważnym elementem całej strategii przedsiębiorstwa w realizacji celów głównych kierunków aktywności firmy. Każda szanująca się firma oferująca kompleksowe rozwiązania chłodnicze bez solidnego zaplecza serwisowego nie ma racji bytu, dlatego COOL dba o jego rozwój.
Dział serwisu przynosi korzyści na skutek działań w kilku obszarach: bezpieczeństwo działania instalacji i urządzeń u klienta poprzez zapewnienie profesjonalnego uruchomienia, prowadzenie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego, bieżącą ocenę produktów własnych i zgłaszanie wniosków modyfikacyjnych. Serwis przyczynia się też to pozyskiwania kolejnych zamówień dzięki cyklicznym kontaktom z klientami i wsłuchiwanie się w ich potrzeby.
W firmie prowadzi się konsultacje wewnętrzne, w których głos serwisu ma duże znaczenie. Dzięki naszym serwisantom wprowadzono wiele mniejszych i większych zmian przekładających się na poprawę jakości oraz funkcjonalności. Poniżej wymieniono tylko kilka działań:
- poprawa jakości poprzez nowe procedury od etapu zamówienia komponentów, przyjęcie towaru, poprawę procesów produkcji i kontroli jakości,
- modernizacja fabrycznych stanowisk testowych
- optymalizacje projektów szaf elektrycznych,
- poprawa selekcji komponentów,
- poprawa i uzupełnienie dokumentacji technicznej,
- szereg innych drobnych innowacji.
Wspólnym wysiłkiem wszystkich działów, z handlowym włącznie, opracowano i zdecydowano się na wprowadzenie od roku 2019 opcji NET Pakiet w ramach wyposażenia seryjnego chillerów. Dotyczy to urządzeń AQUACOOL i AQUACOOL GREEN (R290) wyposażonych w sterowniki MCX marki Danfoss. NET Pakiet to moduł monitoringu bezprzewodowego wykorzystującego technologię GSM, który okazał się strzałem w dziesiątkę. NET Pakiet wymaga zastosowania kar-ty SIM operatora telefonii komórkowej, z którym PPH COOL zawiera umowę i ponosi koszty użytkowania przez okres gwarancji.
Pakiet znacznie poprawia funkcjonalność urządzeń i podnosi skuteczność i szybkość działania serwisu, daje możliwość właściwego przygotowania się do naprawy w przypadku konieczności przyjazdu na miejsce pracy urządzenia.
Opcja ta zapewnia zdalna kontrolę nad urządzeniem również użytkownikowi, który ma dostęp do podstawowych parametrów pracy oraz otrzymuje komunikaty o ewentualnych stanach awaryjnych. NET Pakiet przynosi również oszczędności dzięki zmniejszeniu ilości nieuzasadnionych wyjazdów serwisu.
Pakiet ponadto umożliwia:
- szybką diagnozę,
- korektę przypadkowych błędów ustawień wykonanych przez klienta,
- dostęp do historii alarmów i możliwość analizy przyczyn ewentualnych awarii,
- zaplanowanie działań prewencyjnych na skutek obserwacji parametrów roboczych (np. konserwacja, czyszczenie skraplaczy itp.),
- optymalizację ustawień,
- reset i przywrócenie do pracy urządzenia po zatrzymaniach na skutek zdarzeń niekrytycznych.
Opisany przykład opisuje podejście firmy obliczone na zadowolenie klienta od początku realizacji inwestycji po późniejszą eksploatację zamontowanego systemu.
PPH COOL jako firma produkcyjno-handlowa, istniejąca na rynku od ponad 35 lat jest atrakcyjnym partnerem biznesowym dla inwestorów oraz wykonawców. Firma produkuje własne urządzenia serii AQUACOOL (czynnik chłodniczy R410A i R134A) oraz AQUACOOL GREEN (R290-propan) i stosownie do wymagań klienta oferuje energooszczędne systemy klimatyzacyjne i chłodnicze dobrane optymalnie do rodzaju inwestycji. Na terenie całego kraju firma może pochwalić się swoimi referencjami.
Te najbardziej rozpoznawalne to systemy chłodnicze sieci supermarketów, linii technologicznych zakładów przetwórstwa spożywczego, instalacje chłodnicze lodowisk otwartych i zamkniętych, a także instalacje klimatyzacji komfortu budynków użyteczności publicznej (biura, hotele, uczelnie itd.).